Webmaster Jeppe Schrder sgemaskineoptimering

Adwords

Adwords er en stor hjælp til god søgemaskineoptimering

Det er vel logisk nok at Google giver flere data til deres adwords kunder end de stiller til rådighed for alle dem der kører på frihjul.... Det er så bare endnu en god grund til at kombinere søgemaskineoptimering med en adwords konto.

Fordelen ved at køre Google adwords er dels at du har muligheden for at afprøve en masse søgeord og søgefraser for at finde ud af hvilke der giver den bedste trafik til netop din side, og dels at du hurtigt kan se hvilke af disse søgeord det med fordel kan betale sig at gå efter organisk.
 

Fordele ved Google adwords


1. Adwords virker med det same
Så snart man har fundet signe adwords og besluttet hvor meget man vil betale er man i gang, her er der ikke noget med at vente 3 måneder på at den organiske søgemaskineoptimering slår igennem.

2. Utallige søgeord
Du behøver ikke at begrænse dig mht. antallet af søgeord, du betaler jo kun for de søgninger der giver kliks så du kan lave utallige meget specifikke søge fraser som meget præcist beskriver hvad du har at sælge, uden at du skal udbygge din webside med 1000 vis af undersider der beskriver alle disse søgeord.

3. Fast budget
Med Adwords får du lige nøjagtigt det du betaler for, og du kan følge prisen dag for dag time for time, dit budget bliver aldrig overskredet og du kan stoppe din adwords kampagne når du vil. 

4. TAE
"Trial and error" er et helt fundamentalt princip indenfor adwords, man prøver sig frem og udbygger de søgeords grupper der virker bedst.

Vigtigt at huske omkring Google adwords

De klik du betaler for bør naturligvis bruges så effektivt som muligt, det giver ofte mening at pege de forskellige grupper af adwords til forskellige undersider der beskriver hvad du kan tilbyde til folk der har søgt på netop disse søgeord, det er også vigtigt at du har en beskrivende tekst på dine adwords der klart beskriver dit produkt (ellers får du bare en masse kliks der ikke giver noget salg).

En Google adwords konto skal løbende optimeres så man bruger pengene der hvor man får mest ud af dem, hvis et adwords budget er på mere end 3000 kr om måneden kan det ofte betale sig at få en professionel adwords specialist til at administrere den for sig.

Webmaster Jeppe Schrøder

søgemaskineoptimering til alle søgemaskiner

Kompetencer
søgemaskineoptimering
søgeordsoptimering
Adwords
webdesign
online markedsføring

Ordforklaring
seo
søgeoptimering
søgemaskine optimering
søgemaskineekspert
hjemmeside
webside

Relaterede søgeord
synlighed
synlig