Webmaster Jeppe Schrder sgemaskineoptimering

Webdesign

Godt webdesign er enkelt overskueligt og klart til søgemaskineoptimering.

Der er næsten ingen grænser for hvordan en webside kan se ud, hvis du kan forestille dig det og måske endda tegne det, ja så kan det lade sig gøre.

Når rigtigt mange hjemmesider alligevel har et ret konservativt webdesign der strukturelt minder meget om hinanden så er det primært fordi at et webdesign er mere brugervenligt hvis brugerne intuitivt kan finde rundt på det og overskue det (det er lidt i stil med at blinklys og horn o.s.v. sidder næsten det samme sted på alle biler).

Kunden har naturligvis det sidste ord, men når jeg designer en webside så er der nogle ret vigtige punkter som jeg helst ikke vil gå på kompromis med.
 

Godt Webdesign er:


1. Webdesign der giver mulighed for søgemaskineoptimering
Her tænker jeg på at der skal være plads til rigtig tekst (ikke bare billeder), alle links skal kunne få title tags, alle sider har unique meta tags, java menuer er så vidt muligt undgået eller der bliver kompenseret for deres mangler overfor søgerobotterne, der kan bruges h1 h2 h3 og bold tekst o.s.v.
Det er jo vigtigt for langt de fleste sider at de kan blive indekseret af søgemaskinerne og at de kan optimeres så de bliver fundet på deres relevante søgeord, derfor er søgemaskineoptimering altid en meget væsentlig faktor i alle mine webdesigns.

2. Overskueligt Webdesign
En webside skal være overskuelig af flere grunde, for det første er der stor sandsynlighed for at en besøgende opgiver og klikker væk hvis det ikke er nemt at finde de informationer de søger, folk er blevet meget magelige og det er MAX. 30 sek. du har til at overbevise dem om at din side er tiden værd, derfor skal dit webdesign ikke adskille sig for meget fra normen og menuerne  skal være nemme at finde rundt i.

3. Webdesign med et klart budskab
Hvad er det din webside skal handle om? Hvad er det du er særligt god til?
Lad være med at blande det hele sammen, hvis du f. eks. sælger hundefoder så lad være med at prøve at sælge sommerhus udlejning på den samme side. Sørg for at der er et klart tema som bliver fuldt til dørs hele vejen, skulle du have mange forskellige behov der skal dækkes af samme webside så er subdomæner måske svaret, eller måske er det to webdesigns til 2 websider du skal bruge.

4. Webdesign med et klart Call to action
Hvad er det du vil have dine besøgende til at gøre når de har fundet dit website? er det noget de skal downloade eller købe eller læse eller skal de bare skrive eller ringe til dig? Det er meget vigtigt at man gør sig klart hvad siden skal bruges til.

Webdesign & Søgemaskineoptimering

Det der er specielt ved de webdesigns jeg laver er at de altid er lavet så der er klar til gennemgående søgemaskineoptimering, det betyder ikke at jeg kan garanterer 1. pladser på alle dine søgeord, men jeg kan garantere at det ikke er en begrænsning i mit webdesign der holder dig tilbage.

Webmaster Jeppe Schrøder

søgemaskineoptimering til alle søgemaskiner

Kompetencer
søgemaskineoptimering
søgeordsoptimering
Adwords
webdesign
online markedsføring

Ordforklaring
seo
søgeoptimering
søgemaskine optimering
søgemaskineekspert
hjemmeside
webside

Relaterede søgeord
synlighed
synlig