Webmaster Jeppe Schrøder søgemaskineoptimering

Søgeordsoptimering

Søgeordsoptimering er en vigtig del af god søgemaskineoptimering

Det siger vel sig selv at der ikke er nogen grund til at bruge en masse penge på søgemaskineoptimering hvis man ikke ved hvilke søgeord der er relevante for ens marked, men ikke desto mindre er der utroligt mange sider der er optimeret til søgeord ingen bruger.
Søgeordsoptimering drejer sig simpelthen om at finde frem til de søgeord der vil skabe relevant trafik til din webside og når de rette søgeord er fundet går vi så i gang med den egentlige søgemaskineoptimering.

Der er mange veje frem mod målet når det gælder søgeordsoptimering, det er ofte ikke de søgeord du selv tror der er de vigtigste der kan give dig den bedste trafik til den rigtige pris det er derfor nødvendigt at bruge tid på at analysere dine søgeord og finde ud af hvor stort potentialet er for de forskellige søgeord eller søgefraser.
 

De rigtige værktøjer til Søgeordsoptimering


1. Adwords
Der er ikke et mere præcist værktøj til at finde frem til søgevolumen og klik rater på potentielle søgeord, det koster naturligvis penge at køre en adwords kampagne men hvis det gøres rigtigt kan det fortælle dig utroligt meget om hvilke søgeord det kan betale sig at gå efter og hvilke du skal fortsætte med at have i din Adwords kampagne.

2. Konkurrenterne
Der kan være megen nyttig viden gemt i konkurrenternes websider, måske har de allerede fået lavet en Søgeordsoptimering som du kan blive inspireret af! Under alle omstændigheder er det vigtigt at vide hvor stor konkurrence du er oppe imod på de vigtigste søgeord.

3. CPC
Hvor meget vil et klik komme til at koste pÃ¥ forskellige søgeords kombinationer? Det er altid vigtigt at holde sig prisen og det mulige resultat for øje ogsÃ¥ nÃ¥r det gælder Søgeordsoptimering, man kan ogsÃ¥ købe guld for dyrt. 

4. TAE
"Trial and error" er et helt fundamentalt princip indenfor søgemaskineoptimering og det gælder også søgeordsoptimeringen. Det er aldrig perfekt første gang og det vil altid kræve justeringer hen ad vejen.

God Søgeordsoptimering = God ROI

Det kan sommetider bedst betale sig at gå efter de små søgeord eller de længere søgefraser fordi konkurrencen på de store søgeord er så stor at det aldrig vil kunne betale sig for ens virksomhed at betale prisen for en topplacering.
Hvis du f.eks. udlejer fadøls anlæg og tænker at du gerne vil have fat i nogle af alle de dejlige penge folk bruger på polterabender så kunne du måske fristes til at betale en søgemaskineoptimerings ekspert for at gå målrettet efter ordet "polterabend" eller endnu værre "bryllup", men nu er ord som polterabend og bryllup altså rimeligt populære og derfor også meget dyre at opnå placeringer på, hvorimod et ord som "fadølsanlæg" er et rimeligt nemt søgeord som det nok ville være en god ide at opnå gode placeringer på først (eventuelt kombineret med geografiske søgeord). Det drejer sig altid om at finde de søgeord det kan betale sig at gå efter fordi man tjener mere på trafikken end den koster.

Webmaster Jeppe Schrøder

søgemaskineoptimering til alle søgemaskiner

Kompetencer
søgemaskineoptimering
søgeordsoptimering
Adwords
webdesign
online markedsføring

Ordforklaring
seo
søgeoptimering
søgemaskine optimering
søgemaskineekspert
hjemmeside
webside

Relaterede søgeord
synlighed
synlig